Vejledning og blanketter til censorer og gæsteforelæsere
Gælder for censorer og gæsteforelæsere ved Institut for Politik og Samfund
Rejseafregning
Afregning sker via AAU eForms. Følg vejledningerne på de enkelte sider. Skulle der opstå behov for assistance bedes du henvende dig til din kontaktperson på AAU.
Sørg for at have al nødvendig dokumentation klar inden du går i gang - det vil ikke være muligt at gemme en kladde.
Afregning af rejser til censorer og gæsteforelæsere m.fl. skal ske i overensstemmelse med gældende bestemmelser for ansatte i staten (tjenesterejsecirkulæret).
Befordring
Der skal så vidt muligt benyttes billigst offentlige transportmidler. Benyttelse af egen bil kan dog finde sted, hvor forholdene taler derfor, specielt når det i det givne tilfælde er det mest økonomiske for AAU. Taksten, for kørsel i egen bil er den af Finansministeriet fastsatte for anden godkendt kørsel (lav sats).
Taxa kan benyttes til og fra banegård/busterminal, når tjenstlige forhold nødvendiggør det, eller når afrejse/ankomst finder sted enten i de tidlige morgentimer eller sent på aftenen. Taxabilaget skal være forsynet med oplysning om, hvorfra og hvortil kørsel er foregået samt dato. Under tilsvarende forhold kan egen bil også benyttes til og fra bane-gård/busterminal/lufthavn, når udgiften ikke overstiger udgiften ved benyttelse af taxa til/fra nærmeste banegård/busterminal.
Flybilletter bestiller og betaler rejsende selv, bilag fra flybilletter vedhæftes rejseafregning, så pengene kan refunderes.
Fortæring
Der udbetales ikke time-/dagpenge for tjenesterejser, der varer mindre end 24 timer, men i stedet kan rimelige merudgifter til måltider m.v. refunderes mod dokumentation. Med "rimelige merudgifter" skal forstås ca. 40% af dagpenge for frokost eller middag.
Hotel
Der gøres opmærksom på, at det er de foreliggende hotelaftaler for statslige tjenesterejser, som skal benyttes. Ved hotelreservationen skal det oplyses, at det er efter statsaftalen. Det bemærkes, at statsaftalen forudsætter kontant afregning.
Følgende hoteller kan benyttes i Aalborg:
Scandic Aalborg City
Tlf.: 7012 5151
aalborgcity@scandichotels.com
scandichotels.com
Comwell Hvide Hus Aalborg
Tlf.: 98138400
hotel.aalborg@comwell.dk
comwellaalborg.dk
Kompas Hotel Aalborg
Tlf.: 9812 1900
info@kompashotel.dk
kompashotel.dk
Scandic Aalborg Øst
Tlf.: 9815 4500
aalborg@scandichotels.com
scandichotels.com
Scheelsminde Aalborg
Tlf.: 9818 3233
scheelsminde@scheelsminde.dk
scheelsminde.dk
Følgende hoteller kan benyttes i København:
Bella Sky
Tlf.: 3247 2010
booking@bellasky.dk
acbellaskycopenhagen.dk
CABINN Metro
Tlf.: 3246 5700
metro@cabinn.com
cabinn.com
Scandic Sluseholmen
Tlf.: 7012 7373
sluseholmen@scandichotels.com
scandichotels.com
Scandic Sydhavnen
Tlf.: 8833 3666
sydhavnen@sandichotels.com
scandichotels.com
Der kan kun bestilles hotel, hvis man har to på hinanden efterfølgende dage med eksamen.
Eller
Man skal have længere end 2½ times kørsel til hjemmet, før overnatning kan bestilles, og det skal altid være aftalt med studiesekretæren, før det bestilles.
Afregning
Afregning sker via AAU eForms (se ovenfor). Følg vejledningerne på de enkelte sider. Skulle der opstå behov for assistance bedes du henvende dig til din kontaktperson på AAU.
Sørg for at have al nødvendig dokumentation klar inden du går i gang - det vil ikke være muligt at gemme en kladde.
De oplysninger, du afgiver, vil blive brugt i AAUs interne procedurer for udbetaling, og de vil i et vist omfang blive videregivet i forbindelse med udbetaling - f.eks. til dit pengeinstitut.
Bemærk venligst: eForms må IKKE anvendes af ansatte på AAU.
Ved yderligere spørgsmål kontakt: studieokonomi@id.aau.dk
Med venlig hilsen
Fællesadministrationen for Institut for Politik og Samfund & Institut for Sociologi og Socialt Arbejde
Blanketter
Censorhonorar
- Download blanket
Blanketten sendes til kontakt-historie@dps.aau.dk
- Download blanket
Blanketten sendes til kontakt-historie@dps.aau.dk
- Download blanket (Gældende for studieordning 2023)
- Download blanket (Gældende for studieordning 2022)
Blanketten sendes til kontakt-Digitalisering@dps.aau.dk
- Download blanket
Blanketten sendes til contact-IR@dps.aau.dk
- Download blanket
Blanketten sendes til contact-IR@dps.aau.dk
- Download blanket
Blanketten sendes til kontakt-Digitalisering@dps.aau.dk
- Download blanket
Blanketten sendes til kontakt@mpg.aau.dk
- Download blanket
Blanketten sendes til kontakt-PAS@dps.aau.dk
- Download blanket
Blanketten sendes til kontakt-PAS@dps.aau.dk
Censorindberetning
Send den udfyldte blanket til sekretariatet for Kandidatuddannelsen i Internationale Forhold - København på contact-IR@dps.aau.dk
Send den udfyldte blanket til sekretariatet for Kandidatuddannelsen i Internationale Forhold - Aalborg: contact-IR@dps.aau.dk
Gæsteforelæsere
NB! Der står i blanketten, at den skal sendes til HR, men det er vigtigt at sende blanketten til det respektive studiesekretariat:
Sekretariatet for Bacheloruddannelsen i Historie: kontakt-historie@dps.aau.dk
NB! Der står i blanketten, at den skal sendes til HR, men det er vigtigt at sende blanketten til det respektive studiesekretariat:
Sekretariatet for Kandidatuddannelsen i Historie: kontakt-historie@dps.aau.dk
NB! Der står i blanketten, at den skal sendes til HR, men det er vigtigt at sende blanketten til det respektive studiesekretariat:
Sekretariatet for Bacheloruddannelsen i Innovation & Digitalisering: kontakt-Digitalisering@dps.aau.dk
NB! Der står i blanketten, at den skal sendes til HR, men det er vigtigt at sende blanketten til det respektive studiesekretariat:
Sekretariatet for Kandidatuddannelsen i Internationale Forhold - København: contact-IR@dps.aau.dk
NB! Der står i blanketten, at den skal sendes til HR, men det er vigtigt at sende blanketten til det respektive studiesekretariat:
Sekretariatet for Kandidatuddannelsen i Internationale Forhold - Aalborg: contact-IR@dps.aau.dk
NB! Der står i blanketten, at den skal sendes til HR, men det er vigtigt at sende blanketten til det respektive studiesekretariat:
Sekretariatet for Kandidatuddannelsen i IT-ledelse: kontakt-Digitalisering@dps.aau.dk
NB! Der står i blanketten, at den skal sendes til HR, men det er vigtigt at sende blanketten til det respektive studiesekretariat:
Sekretariatet for Master of Public Governance (MPG): kontakt@mpg.aau.dk
NB! Der står i blanketten, at den skal sendes til HR, men det er vigtigt at sende blanketten til det respektive studiesekretariat:
Sekretariatet for Bacheloruddannelsen i Politik & Administration og Samfundsfag: kontakt-PAS@dps.aau.dk
NB! Der står i blanketten, at den skal sendes til HR, men det er vigtigt at sende blanketten til det respektive studiesekretariat:
Sekretariatet for Kandidatuddannelsen i Politik & Administration og Samfundsfag: kontakt-PAS@dps.aau.dk