Kvalitetssikring af fysisk studiemiljø
På instituttet arbejder vi løbende med at sikre et godt studiemiljø for dig som studerende. Som en del af det arbejde har instituttet fulgt op på de udfordringer eller ønsker, som er fremkommet vedr. de fysiske studiemiljø gennem de studerendes semester- eller studiemiljøevalueringer.
Campus Service (CAS) arbejder med at sikre optimale fysiske rammer (både indenfor og udenfor) på universitetets tre campusser. CAS har derfor en helt central rolle i udviklingen af et godt fysisk studiemiljø på Aalborg Universitet. Mens IT Support (ITS) tager sig af IT-problemer. CAS og ITS laver årligt en oversigt over de seneste forbedringer af det fysiske studiemiljø på AAU. Årsrapporterne kan tilgås nederst på siden.
Mindre fejl og mangler i det fysiske studiemiljø kan indberettes via AAU’s Building Support eller via AAU Building Support app.
Nedenfor ses en oversigt over ønsker til det fysiske studiemiljø samt opfølgning herpå for seneste opgjorte år.
Opfølgning på fysisk studiemiljø
2024
Opfølgning på fysisk studiemiljø efterår 2024 Aalborg og København
Fælles studiemiljø og studiearbejdspladser
I Aalborg er der ønsker om flere grupperum/stillezoner. I Fibigerstræde 1 er studiearealerne i løbet af det sidste halve år blevet opgraderet, hvor der er blevet lavet to områder med studiearbejdspladser.
Det opleves blandt nogle studerende, at der sker en forskelsbehandling i forbindelse med adgangen til grupperum og studiearealer. Idet Institut for Politik og Samfund er placeret på Fibigerstræde på campus i Aalborg Øst, har I adgang til at bruge de fælles studiearealer i Fibigerstræde 1, 2, 4 og 11. Studiearbejdspladser på andre adresser fx Create er forbeholdt de studerende, hvis uddannelser har tilknytning til fx Create.
Vi er klar over udfordringerne med det seneste års fortætning, ligesom vedligeholdelsesstanden af vores lokaler på AAU er forskellig. Vi er i løbende dialog med Campus Service om forbedringer.
Der er efterspørgsel på flere stik/forlængerledninger. I Fibigerstrædes seminarrum er der stik under/ved alle borde, så her burde det ikke være et problem. Vi vil høre CAS om de kan løse udfordringen ved studiearbejdspladserne i Fibigerstræde 1.
Der er efterspørgsel på grupperum med skærme, vi vil spørge Dekanatet det er en mulighed.
Der er efterspørgsel på flere farve i bygningen og det er aftalt med CAS at studiearbejdspladsen i nichen bliver malet i Fibigerstræde 1.
Socialt rum/fredagsbar
I Aalborg er der efterspørgsel på et socialt rum. Studenterorganisationerne (HIF og POLIS) har været med i processen, og der er i foråret 2024 tildelt et socialt rum i Fibigerstræde 2 lokale 15.
Seminarrum
Der er efterspørgsel på omorganisering i lokalerne på Fibigerstræde 1. Instituttet er i dialog med Byg Aalborg/ Campus Service, som skal hjælpe med at re-tænke opsætningen af borde i lokale 33.
I seminarrum 33 og 35 i Fibigerstræde 1, er der blevet udskiftet stole og borde. Alle seminarrum med stole uden polstring får i efteråret 2024 siddehynder.
Nogle har nævnt, at der er for mange studerende i lokalerne i forhold til optegnelserne udenfor lokalerne. Der er ændret på bordopstillingen i lokalerne, så der kan sidde flere. Campus Service er kontaktet ift. at få opdateret optegnelserne uden for lokalerne (Fibigerstræde 1 rum 33 og 35).
Der er blevet nævnt at der er en underlig kemisk lugt i rum 33 og 37 (Fibigerstræde 1), dette bliver rapporteret til CAS.
Indeklima, temperatur i lokaler, strøm og generelle kommentarer om lokaler
Mange peger i evalueringen på ønske om forbedringer ift. vores lokaler. Der nævnes bl.a. vinduer som ikke kan åbnes, dårlige stole, slidte lokaler og utilfredsstillende rengøring, men der er ofte ikke info om, hvilke lokaler det specifikt drejer sig om. Da der er undervisning flere steder både på campus Aalborg og København, er det svært for os at vide, hvor fejl og mangler bør registreres.
Der hvor der er oplysninger om mangler i konkrete lokaler, har vi meldt manglen ind på AAU bygningsapp, men eftersom det kan være længe siden manglen blev registeret og fejlen eventuelt ikke kan spores, har de fleste tilbagemeldinger fra CAS været, at de ikke kan registrere fejlen i loggen. Husk derfor at mangler bør meldes ind på AAU’s Building Support eller via AAU Building Support app, så snart I oplever fejl og mangler.
Toiletforhold
I forbindelse med undersøgelsen er en regulator skiftet på toiletter på Rendsburggade 14 så der er varmt vand i hanerne.
Ifølge undersøgelsen er der efterspørgsel på flere toiletter i Fibigerstræde 1. Der er 13 toiletter i bygningen og vi sætter skiltning op, så ingen er i tvivl om, hvor de kan finde toiletter.
Campus København
Det meldes om dårlig belysning og kolde lokaler på A.C. Meyers Vænge 15. CAS indkalder til dialogmøde.
Fælles studiemiljø i Fibigerstræde 1, 2, 4 og 11
Som følge af nødvendige besparelser har instituttet, ligesom de øvrige institutter på fakultetet, været nødt til at opsige bygninger - i dette tilfælde Fibigerstræde 3 og 5. Som en del af denne proces er instituttet nu forankret i Fibigerstræde 1 og 2.
I forbindelse med denne flytning har instituttet involveret studenterrepræsentanter i dialogen om de nye studenterområder. Vi er bevidste om udfordringen med begrænsede studiearealer på både instituttet og fakultetet som helhed. Derfor vil der især i Fibigerstræde 2, 4 og 11 være fælles studiemiljøarealer. Vi opfordrer derfor til, at I tager aktivt del i brugen af de nye studiemiljøarealer og benytter jer af faciliteterne i Fibigerstræde 2, 4 og 11. Desuden er der netop sket en opgradering af studiearealerne i Fibigerstræde 1.
I forbindelse med fraflytningen af Fibigerstræde 3 er der blevet arbejdet på at finde et nyt sted, hvor I kan afholde bl.a., fredagsbar og faglige og sociale arrangementer. Det nye sociale rum bliver i Fibigerstræde 2, lokale 15. Studenterorganisationerne (HiF og POLIS) på instituttet har været inddraget i denne proces. Det skal medvirke til, at I får de bedst mulige rammer for et godt studiemiljø, så I kan få et tilhørsforhold til de nye studiearealer. Instituttet vil samtidig gøre opmærksom på, at det er et fælles ansvar at opnå et godt studiemiljø.
Studiearbejdspladser
Der er efterspurgt digitale redskaber til booking af grupperum samt i grupperummene. Der er bl.a. efterspurgt et andet digitalt bookingsystem, hvor der kan bookes lokaler på timebasis. Derudover er der efterspurgt skærme i grupperummene. Ønskerne er videreformidlet til IT Service, som har meddelt, at de vil gå i dialog med jer (brugere).
I evalueringen af studiemiljøet er der et ønske om læsepladser ifm. historiestudiets Håndbogsbibliotek. Desværre er der ikke plads til et egentligt håndbogsbibliotek i forbindelse med flytningen/fortætningen. Vi henviser i stedet til de forskellige studiemiljøer, der oprettes i Fibigerstræde 1 og særligt i Fibigerstræde 2, 4 og 11.
Seminarrum
I foråret 2024 vil der, som et forsøg, blive arbejdet på at tilpasse et af seminarrummene i Fibigerstræde 1, så det bedre understøtter gruppearbejde som en del af undervisningen. Dette vil ske i samarbejde med AAU Campus Service.
Der har været enkelte tilbagemeldinger om seminarrummene i Kroghstræde 7, som egentlig var indrettet til ”Active Learning Labs”. Men vi har kunne konstatere, at de ikke fungerer til undervisningen. Campus Service har efter dialog med nogle brugere og instituttet, i december 2023 og januar 2024, tilpasset borde og skærme i lokale 59 og 61.
Endelig er vi opmærksomme på problemerne med indeklimaet på Niels Jernes Vej 08A, hvor nogle studier har haft undervisning, og Campus Service prioriterer at adressere denne problemstilling i løbet af 2024.
Optagelse af forelæsninger
Der har været ønsker om, at forelæsningerne/undervisningen optages. De enkelte undervisere er velkomne til at optage forelæsningen, men der er fra instituttets side ikke en plan om, at det skal være et generelt tilbud. Det må være op til den enkelte underviser.
Indeklima samt temperatur i lokalerne, mangel på strøm
Problemer med indeklimaet er problemer, der bør tages hånd om løbende. Kontakt derfor AAU Building Support, så dette kan udbedres hurtigst muligt.
Instituttet har meldt forbedringsønsker om indeklima, temperatur og mangel på strøm videre til Campus Service, hvor det har været konkretiseret, hvilket lokale der var tale om. Grundet energikrisen sidste vinter (2023) var temperaturen i alle statens bygninger sænket til 19 grader. Temperaturen er igen hævet til 21 grader fra efteråret 2023.
Kantiner og automater
Der har været ønske om opsætning af automater med mad og drikke i instituttets bygninger. Instituttet har ikke ressourcer til at administrere og opsætte sådanne automater. Universitetet henviser til kantinen i Innovate (Thomas Manns Vej 25), som har længere åbningstider end kantinen på Fibigerstræde 15.
Generelle kommentarer om lokaler
I år har der har været en del ønsker og udfordringer om det fysiske studiemiljø, hvor det ikke er konkretiseret, hvilken adresse og lokale det omhandler. Instituttet opfordrer studerende løbende til at indmelde konkrete fejl og mangler til AAU’s Building Support eller via AAU Building Support app, så de kan ordnes i det pågældende semestre. Såfremt mindre fejl og mangler indmeldes i studiemiljøevalueringerne, opfordrer Instituttet til, at studerende er mere konkrete i deres kommentarer f.eks. ved at skrive lokale og adresse, for at det er muligt at handle på dem.
I foråret 2023 blev der afholdt en workshop om studiemiljø i København med prodekanen. Denne workshop er et udtryk for vores opmærksomhed på at opretholde et godt studiemiljø på vores campus i København. I den forbindelse er der udarbejdet en helhedsplan for studiearealerne i København, som også tager højde for den nødvendige fortætning på campus.
Generelle kommentarer om lokaler
I år har der har været en del ønsker og udfordringer om det fysiske studiemiljø, hvor det ikke er konkretiseret, hvilken adresse og lokale det omhandler. Instituttet opfordrer studerende løbende til at indmelde konkrete fejl og mangler til AAU’s Building Support eller via AAU Building Support app, så de kan ordnes i det pågældende semestre. Såfremt mindre fejl og mangler indmeldes i studiemiljøevalueringerne, opfordrer Instituttet til, at studerende er mere konkrete i deres kommentarer f.eks. ved at skrive lokale og adresse, for at det er muligt at handle på dem.
2023
Auditorium
I år har der været et ønske om bedre plads i auditorierne, samme ønske blev meldt ind i studiemiljøevalueringerne i 2020. Dette ønske imødekommes ikke på nuværende tidspunkt, da Campus Service i 2020 har vurderet, at pladsen i auditorierne lever op til standard. Det vil dog blive taget med i den større renovering af Fibigerstrædeområdet.
Der har yderligere været meldt ind, at der ønskes nye mikrofoner i auditorium A på Fibigerstræde 15. Dette er indmeldt til ITS. IT’S tilbagemelding er, at ønsket ikke er imødekommet, da det ikke har været tydeligt for ITS, om det drejede sig om Fibigerstræde 15 eller Fibigerstræde 16.
Belysning og strøm
Der har været udfordringer med manglende strøm i bordene og defekt belysning i lokale 31 på Fibigerstræde 1 samt defekt belysning i lokale 0.02 på Niels Jernes Vej 8A. Disse udfordringer er Campus Service blevet orienteret om via Building Support. Campus Service tilbagemelder, at strøm og lys er tilkoblet.
Såfremt der opstår lignende udfordringer, kan I som studerende indmelde sådanne typer af fejl og mangler til AAU’s Building Support eller via AAU Building Support app, så de kan ordnes løbende i semestret.
Indeklima og støjgener
Der har været indmeldt udfordringer med indeklima på:
- Kroghsstræde 7 lokale 59 og 61
- Fibigerstræde 3 lokale 31, 35 og 37
- Fibigerstræde 5 lokale 33
- Fibigerstræde 15 auditorium A, B og C
Det er indmeldt til Campus Service via Building Support. Campus Service meddeler, at alt er tilkoblet i lokalerne, men et opmærksomhedspunkt er, at ventilationen i bygningerne er manuel og betjenes af kontakter monteret i mandshøjde på gangarealerne. I auditorium styres ventilation centralt fra, men der er ikke køle anlæg, så der skal suppleres med åbne vinduer på varme dage.
Støjgener har været et problem på Kroghsstræde 7 lokale 59. Campus Service arbejder med at forbedre akustikken i lokalet for at reducere støjgener.
Såfremt der opstår lignende udfordringer, kan I som studerende indmelde sådanne typer af fejl og mangler til AAU’s Building Support eller via AAU Building Support app, så de kan ordnes løbende i semestret.
Studiearbejdspladser herunder grupperum
En udfordring i studiemiljøevalueringerne på tværs af Instituttets uddannelser er, at det er en udfordring med studiearbejdspladser og socialt samvær med undervisning på Fibigerstræde 5. Viceinstitutleder Jan Holm Ingemann og områdeleder Jette Loll Pedersen er opmærksomme på udfordringen, og Instituttet forsøger at minimere brugen af undervisningslokalet på Fibigerstræde 5, da det primært er en administrationsbygning uden studiearbejdspladser. De studerende opfordres til at benyttes fællesarealer på campus til pauser.
Der har generelt været et ønske om renovering af studiearbejdspladser på Fibigerstræde 1 og 3 samt renovering af grupperum på Fibigerstræde 3. Der har yderligere været udfordring med for få grupperum til rådighed. Ønsket og udfordringen kan forhåbentlig imødekommes med Instituttet igangværende proces med Campus Service om studiearbejdspladser herunder forbedring af grupperum.
Med hensyn til booking af grupperum har et ønske været at kunne booke grupperum på semester uden projektskrivning. Booking af gruppe er altid tilgængelig for studerende og kan ansøges om her. Der har desuden været ønske om, at der i bookingsystemet fremgår antal m2 og faciliteter for det pågældende grupperum. For at oplysninger fremgår i bookingsystemet og på sigt er opdateret, er det Instituttets ansvar at udarbejde en liste over grupperum, antal m2 og faciliteter og herefter sende til Campus Service. Denne opgave har Instituttet ikke prioriteret på nuværende tidspunkt.
Der har været ønske om mikrobølgeovn i grupperum. Dette ønske kan ikke imødekommes, da der ikke må være mikrobølgeovn eller elkedel i grupperum. Instituttet henviser til Fibigerstræde 3 lokale 33 eller andre tekøkkener på campus.
Sidst men ikke mindst ønsker studerende at benytte studiearbejdspladser i Centrum bl.a. på Create. Dette var også et ønske i studiemiljøevalueringerne fra 2021. Der er stadigvæk ikke fælles studiearealer på tværs af AAU, hvorfor det ikke er muligt at benytte studiearealer, som hører til andre fakulteter.
Forbedringer i og omkring Fibigerstræde 1 og 3
Instituttet har i samarbejde med Campus Service løbende i 2022 gennemført forbedringer i Fibigerstræde 1 og 3 på baggrund af jeres tilbagemeldinger i studiemiljøevalueringerne. De sidste forbedringer bliver udført i foråret 2023.
I Fibigerstræde 1 er der:
- I nogle nicheområder er der opsat mosvægge for at forbedre akustikken og samtidigt forbedre indeklimaet. Der er yderligere også indsat nyt møblement.
I Fibigerstræde 3 er der:
- I grupperummene malet hvide vægge og en væg med en anden farve. Yderligere er gulvene renset og behandlet, samt der er installeret flere stikkontakter, opsat nye gardiner og bordene er udskiftet til hævesænke borde med en samlet bordplade i en farve.
- I opholdsarealet udenfor det sociale rum indsat 2 runde borde, som erstatter sofaarrangementet samt de to rektanglet borde.
- Ved toiletterne nær seminarrum 37 er vasken udskiftet.
- I det sociale rum er der indsat nye sofaer og barstole, og de to grå lamper er afmonteret.
- I nicheområderne er der bl.a. opsat mosvægge, monteret nye lamper og indsat nye møbler.
- Bestilt oftere tømninger af de centralt placeret skraldespande. Der opsættes derfor ikke flere skraldespande.
Udendørs er der:
- Opsat lyskæde i drivhuset mellem Fibigerstræde 1 og 3.
- Opsat nye havemøbler udenfor Fibigerstræde 3.
Generelle kommentarer om lokaler
I år har der har været en del ønsker og udfordringer om det fysiske studiemiljø, hvor det ikke er konkretiseret, hvilken adresse og lokale det omhandler. Instituttet opfordrer studerende løbende til at indmelde konkrete fejl og mangler til AAU’s Building Support eller via AAU Building Support app, så de kan ordnes i det pågældende semestre. Såfremt mindre fejl og mangler indmeldes i studiemiljøevalueringerne, opfordrer Instituttet til, at studerende er mere konkrete i deres kommentarer f.eks. ved at skrive lokale og adresse, for at det er muligt at handle på dem.
Der har været et ønske om at kunne booke grupperum på Campus København.
Der findes desværre ikke et fælles system til bookning af grupperum på Campus København. Alle bookbare grupperum tilhører de enkelte fagmiljøer/Institutter, der ofte har deres eget system. Studerende på GRS har desværre ikke adgang til egne grupperum, men anbefales at orientere sig på intranettet.
De fælles studiearealer findes primært på torvene – Birketorvet (bygning C), Vandtorvet og Studentertorvet – samt de to kantiner i bygning A og B. Desuden har AUB en mindre læsesal på 2. sal i bygning A, og der findes der en række mindre kroge etc. rundt omkring, som de studerende kan benytte.
2022
Auditorium
I år har der været et ønske om bedre plads i auditorierne, samme ønske blev meldt ind i studiemiljøevalueringerne i 2020. Dette ønske imødekommes ikke på nuværende tidspunkt, da Campus Service i 2020 har vurderet, at pladsen i auditorierne lever op til standard. Det vil dog blive taget med i den større renovering af Fibigerstrædeområdet.
Der har yderligere været meldt ind, at der ønskes nye mikrofoner i auditorium A på Fibigerstræde 15. Dette er indmeldt til ITS.
Belysning og strøm
Der har været udfordringer med manglende strøm i bordene og defekt belysning i lokale 31 på Fibigerstræde 1 samt defekt belysning i lokale 0.02 på Niels Jerners Vej 8A. Disse udfordringer er Campus Service blevet orienteret om via Building Support. Campus Service tilbagemelder, at strøm og lys er tilkoblet.
Såfremt der opstår lignende udfordringer, kan I som studerende indmelde sådanne typer af fejl og mangler til AAU’s Building Support eller via AAU Building Support app, så de kan ordnes løbende i semestret.
Indeklima og støjgener
Der har været indmeldt udfordringer med indeklima på:
- Kroghsstræde 7 lokale 59 og 61
- Fibigerstræde 3 lokale 31, 35 og 37
- Fibigerstræde 5 lokale 33
- Fibigerstræde 15 auditorium A, B og C
Det er indmeldt til Campus Service via Building Support. Campus Service meddeler, at alt er tilkoblet i lokalerne, men et opmærksomhedspunkt er, at ventilationen i bygningerne er manuel og betjenes af kontakter monteret i mandshøjde på gangarealerne. I auditorium styres ventilation centralt fra, men der er ikke køle anlæg, så der skal suppleres med åbne vinduer på varme dage.
Støjgener har været et problem på Kroghsstræde 7 lokale 59. Campus Service arbejder med at forbedre akustikken i lokalet for at reducere støjgener.
Såfremt der opstår lignende udfordringer, kan I som studerende indmelde sådanne typer af fejl og mangler til AAU’s Building Support eller via AAU Building Support app, så de kan ordnes løbende i semestret.
Studiearbejdspladser herunder grupperum
En udfordring i studiemiljøevalueringerne på tværs af Instituttets uddannelser er, at det er en udfordring med studiearbejdspladser og socialt samvær med undervisning på Fibigerstræde 5. Viceinstitutleder Jan Holm Ingemann og områdeleder Jette Loll Pedersen er opmærksomme på udfordringen, og Instituttet forsøger at minimere brugen af undervisningslokalet på Fibigerstræde 5, da det primært er en administrationsbygning uden studiearbejdspladser. De studerende opfordres til at benyttes fællesarealer på campus til pauser.
Der har generelt været et ønske om renovering af studiearbejdspladser på Fibigerstræde 1 og 3 samt renovering af grupperum på Fibigerstræde 3. Der har yderligere været udfordring med for få grupperum til rådighed. Ønsket og udfordringen kan forhåbentlig imødekommes med Instituttet igangværende proces med Campus Service om studiearbejdspladser herunder forbedring af grupperum.
Med hensyn til booking af grupperum har et ønske været at kunne booke grupperum på semester uden projektskrivning. Booking af gruppe er altid tilgængelig for studerende og kan ansøges om her. Der har desuden været ønske om, at der i bookingsystemet fremgår antal m2 og faciliteter for det pågældende grupperum. For at oplysninger fremgår i bookingsystemet og på sigt er opdateret, er det Instituttets ansvar at udarbejde en liste over grupperum, antal m2 og faciliteter og herefter sende til Campus Service. Denne opgave har Instituttet ikke prioriteret på nuværende tidspunkt.
Der har været ønske om mikrobølgeovn i grupperum. Dette ønske kan ikke imødekommes, da der ikke må være mikrobølgeovn eller elkedel i grupperum. Instituttet henviser til Fibigerstræde 3 lokale 33 eller andre tekøkkener på campus.
Sidst men ikke mindst ønsker studerende at benytte studiearbejdspladser i Centrum bl.a. på Create. Dette var også et ønske i studiemiljøevalueringerne fra 2021. Der er stadigvæk ikke fælles studiearealer på tværs af AAU, hvorfor det ikke er muligt at benytte studiearealer, som hører til andre fakulteter.
Generelle kommentarer om lokaler
I år har der har været en del ønsker og udfordringer om det fysiske studiemiljø, hvor det ikke er konkretiseret, hvilken adresse og lokale det omhandler. Instituttet opfordrer studerende løbende til at indmelde konkrete fejl og mangler til AAU’s Building Support eller via AAU Building Support app, så de kan ordnes i det pågældende semestre. Såfremt mindre fejl og mangler indmeldes i studiemiljøevalueringerne, opfordrer Instituttet til, at studerende er mere konkrete i deres kommentarer f.eks. ved at skrive lokale og adresse, for at det er muligt at handle på dem.
Der har været et ønske om at kunne booke grupperum på Campus København.
Der findes desværre ikke et fælles system til bookning af grupperum på Campus København. Alle bookbare grupperum tilhører de enkelte fagmiljøer/Institutter, der ofte har deres eget system. Studerende på GRS har desværre ikke adgang til egne grupperum, men anbefales at orientere sig på intranettet.
De fælles studiearealer findes primært på torvene – Birketorvet (bygning C), Vandtorvet og Studentertorvet – samt de to kantiner i bygning A og B. Desuden har AUB en mindre læsesal på 2. sal i bygning A, og der findes der en række mindre kroge etc. rundt omkring, som de studerende kan benytte.
2021
Indeklima
Der er generelt et ønske om bedre indeklima vedr. regulering af varme og lugtgener i seminarrum og grupperum på Fib 1 og Fib 3. Det er indmeldt i Building Support App’en. Campus Service har kigget på ventilationen og reguleret varmen.
Kantinen
I studiemiljøevalueringerne er der ønske om snack- og kaffeautomater på campus. Mødet imødekommes med det nye kantineudbud, hvor der arbejdes på at skabe bedre muligheder for at købe mad og drikke udenfor kantinens åbningstider.
Seminarrum
Der er et ønske om bedre stole i lokale 35 på Fib 3 lokale. De nuværende stole er nye seminarstole og derfor kan ønsket ikke imødekommes.
Der har været udfordringer med lysindfald/varme i seminarrummene 35 og 33 på Fib 1. Der er sat solfilm på de sydvendte ruder i seminarrummene for at afhjælpe med blænding og varmeindfald.
Studiearbejdspladser
Der har været ønske om flere studiearbejdspladser samt at studerende kunne benytte studiearbejdspladserne i bl.a. Create i Aalborg centrum.
Der er pt. ikke fælles studiearealer på tværs af AAU, hvorfor det ikke er muligt at benytte studiearealer som hører til andre fakulteter.
Yderligere har der været ønsket om mere belysning og ny vægfarve i grupperum på Fib 3, hvilket gennemføres i 10 grupperum. Der var også et ønske om whiteboards i grupperum på Fib 3, dette bliver udført i 2022/2023.
Instituttet er i dialog med Campus Service i forhold til indretning af flere studiearbejdspladser i Fib 1 og 3, herunder muligheden for indretningen af nicheområder. Instituttet afventer Campus Services forslag til potentialer for nye nicheområder.
Grønne områder på campus
I studiemiljøevalueringer er der et ønske om flere grønne områder på campus CPH. På Campus CPH er der et projekt for solskinskajen, og det er ønskeligt at opdatere helhedsplanen for udearealer. Der arbejdes på en realisering i samarbejde med myndighederne og grundejere.